Loch Ness-Chester. Het monster en de Romeinen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Loch Ness-Chester. Het monster en de Romeinen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Loch Ness-Chester. Het monster en de Romeinen

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

22 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het heeft even een tijdje geduurd voor we weer tijd en internet hebben om het volgende berichtje door te sturen.
Eerst natuurlijk Loch Ness en het monster, of zoals Alex en Joyce hem noemen Crusoë, het waterpaard. Natuurlijk hebben we van het waterpaard gehoord, want er is geen souvenirwinkel of boekwinkel in de omgeving van Loch Ness waar het boek over “The Waterhors” niet te koop is. Nu, onze camping is gelegen vlak aan het water van het meer met beneden, aan het strandje, zelfs een paar stenen steigertjes, zodat je ver over het meer kunt kijken. En…., we hebben diverse keren gekeken en de ene keer zagen we het monster voorbij komen zwemmen, maar toen we de verrekijker pakte bleek het een rijtje eenden of ganzen te zijn, en de volgende keer zagen we duidelijk dat er een soort gebogen lijn uit het water oprees, maar toen we verder weg keken zagen we dat het de boeggolf van een zeilboot was die kort daarvoor voorbij was gevaren. Ook hebben we het geprobeerd door Crusoë te roepen, maar wij denken dat hij niet naar grote en oudere mensen luistert, maar alleen naar kinderen, waarvan hij zeker is dat ze het goed met hem voor hebben. We hebben wel een foto kunnen maken van een standbeeld, dat is gemaakt door een kunstenaar die gezegd heeft dat hij hem heeft gezien. Verder schijnen er zeker 2000 mensen, die om het meer wonen, iets hebben gezien waarvan ze overtuigd zijn dat het het “monster” is en we hebben ook foto’s gezien in het museum, maar helaas deze keer is het ook ons niet gelukt hem duidelijk te zien, maar… we denken ergens van wel, het zou kunnen, maar toch, we weten het niet zeker en dan geldt het niet, net als met zo vele anderen. Maar spannend is het wel, dat meer van Loch Ness.
Na Loch Ness naar Loch Lomond, ook een mooi meer en mooie omgeving, maar veel minder spannend natuurlijk en veel regen, echt Schots. Vandaar naar een camping in een plaatsje vlak bij Glasgow. Van hier hebben we een paar keer Glasgow bezocht een stad met een rijke historie en veel interessante plekken. Hier hebben we weer gebruikt gemaakt van de dubbeldekker ‘Hop-On-Hop-Off‘ bus, waardoor je in een keer veel van de stad ziet en leert.
Van hier naar het Lake District. Een prachtig gebied met meren en mooie landschappen. We vonden een boerderijcamping in Keswick bij natuurlijk een meer. Hier kregen we een bekeuring omdat we met de caravan op een parkeerplaats stonden waar geen caravans mogen staan (er stonden wel campers en er was ruim voldoende plaats). Dat mag daar op geen enkele parkeerplaats hoorden we achteraf. De aanduiding was ook erg onduidelijk en het regende en we wilden naar het toeristenbureau om te informeren naar een kampeerplaats. De parkeerwachter die ons had bekeurd, wees ons wel weer de weg naar het stadskantoor waar we een voorgedrukt bezwaarschrift konden invullen. De ambtenaar vertelde dat dit zou worden beoordeeld door een bezwaarcommissie en dat deze vrijwel alle bezwaren toekende, zodat het waarschijnlijk is dat we geen 35 of 70 pond hoeven te betalen. Na Keswick naar Chester, op advies van diverse mensen. En, het is inderdaad de moeite waard. Chester is een oud middeleeuws stadje, met muren die nog gedeeltelijk uit de Romeinse tijd stammen. Er worden dagelijks nog Romeinse spelen opgevoerd en er is een permanent garnizoen Romeinen gelegerd, die nog dagelijks nieuwe soldaten rekruteren (kinderen), die dan een tijd mogen oefenen in Romeinse dracht. Iedere dag trekt er een cohort door het stadje, kompleet uitgerust en bewapend en met horenblazers. Geweldig leuk om te zien, dus zijn we hier ook een paar dagen gebleven om over de stadsmuur rond de stad te lopen en museums te bezoeken en naar Romeinse dansen te kijken.
Van Chester naar Waterperry om deel te nemen (met het Gregoriaans koor) aan Art in Action want daarvoor zijn we tenslotte naar Engeland gekomen. Dat is echter een ander verhaal en komt de volgende keer aan de orde.

• 22 Juli 2008 - 11:59

Richard En Dittie:

Met zo'n monster is het natuurlijk wat je wilt geloven..en niet: eerst zien en dan geloven. Nog veel plezier en ben je goed bij stem Hans?

• 22 Juli 2008 - 13:39

Madelon:

Heerlijk , jullie reisverslag!!
    In waterperry zijnde,groet de mensen die me dierbaar zijn!
    En geniet van alles,dat is het waardevolste, en het beste wat jullie kunnen doen. Heel veel liefs,madelon

• 22 Juli 2008 - 16:00

Nico & Nel:

Weer een boeiend verhaal. En weer een avontuur. En weer een hele fijne tijd gewenst!

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.