Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

22 December 2006 | Australië, Sydney

We zijn in Australië. Onze vrienden Toon en Gerda hebben ons 14 december om 7.15 uur van het vliegveld gehaald.
Prachtig weer, 28 graden en in een voor ons vertrouwde omgeving.
Na het hectische maar zeer interessante Tokyo voor eens een welkom rustpunt.
Even een terugblik op Japan.
Japan is een zeer interessant land voor ons. Vooral het verblijf in traditionele hotels is een belevenis.
De Japanners zijn uiterst beleefd en vriendelijk voor buitenlanders. Wanneer we op straat op de kaart keken en daarna hulpeloos rondkeken kwam er vrijwel direct een Japanner of Japanse op ons af om ons, in al of niet verstaanbaar Engels, op weg te helpen. In sommige gevallen lopen ze zelfs wel een stuk met je mee als het te ingewikkeld lijkt.
Kerst in Japan?
Ja overal in Japan, in de grote steden en op de TV zie je kerst versiering en kerst reclame. Alleen als je aan een Japanner vraagt wat kerst voor ze betekend weten ze er absoluut niets van. Het is een of ander gek gekleed mannetje die cadeautjes komt brengen. In Japan is kerst een soort Amerikaans vervormd, Disney-achtig gebeuren, met veel Disneyland muziek. Eén van onze gidsen vertelde dat het een overgewaaide hype was voor de commercie. Een andere gids vertelde dat Japanners drie godsdiensten hebben. Ze zijn Shinto met geboorte, inwijding van de kinderen en huwelijk, Boedhist met overlijden en 1 keer per jaar Christen met kerstmis.
De afgelopen maanden hebben we heel veel geleerd over de verschillende culturen en landen die we hebben bezocht. We kunnen niet zeggen welke van de landen nu het mooist het interessantst of het leukst was. We hebben overal genoten van de nieuwe indrukken.

En nu dan Australië.
We hebben een auto gehuurd via internet, Holiday Cars. Nooit doen, maar dat verhaal zetten we later op de weblog.
We hebben heerlijk een paar dagen rust genomen bij Toon en Gerda, in Miami aan de Gold Coast. Zij wonen in een ressort voor mensen boven de 50 jaar. Het zijn allemaal kleine huisjes in een goed onderhouden park. Toon en Gerda hebben een huis met een verdieping met twee ruime slaapkamers en een badkamer. Beneden een ruime woonkamer en keuken en een ruime garage. We hebben een paar leuke tochten gemaakt en hier en daar wat gewandeld. Nu zijn we weer even op ons zelf, met de gehuurde auto en een ruime geleende tent aan het kamperen. We waren de laatste maand toch gewend om op de grond te slapen. Aan de kust zo’n 200 km ten noorden van Brisbane. Een prachtig gebied met veel geluid van cicaden en vreemde vogels (letterlijk) zoals kaketoes, lorrekieten en andere voor ons volkomen vreemde vogels. We staan onder de palmbomen en het is heerlijk warm.
De zee is hier indrukwekkend met hoge golven. Een paradijs voor surfers en daarom heet het dan ook Surfers Paradise, waar Toon en Gerda wonen. Waar we kamperen is het Sunshine Coast, maar de golven zijn er niet minder hoog.

We sturen dit jaar geen kerst- en nieuwjaarskaarten, maar we wensen iedereen Goede Kerstdagen en een Voorspoedig en Gezond 2007.

Elly en Hans.

• 22 December 2006 - 12:29

Arie En Wieneke:

Dag Hans en Elly,

Er is heel veel moois te zien in de wereld.
    Voor ons is het alleen zien zoals TV.
    Voor jullie is het voelen,proeven,ruiken en horen!
    Het lezen van jullie reis verslag is toch een waar genoegen voor ons!
    Lekker dat warme weer dat is vast goed voor de spieren en gewrichten.
    Het kamperen onder de palmbomen lijkt een beetje op het oxerkamp doch in kan me nog niet voorstellen dat op het oxerkamp palmbomen staan!
    Voor ons nadert nu de kerst.
    Op de eerste kerstdag gaan we gourmetten bij Irma,Jacco,Vincent en Romy
    en Pa gaat ook mee.
    Ik zorg voor het desert
    en dat wordt teramisu.
    Dat wordt vast smullen en genieten van de kleinkinderen!
    Wij wensen jullie een goede kerst en een gezond
    nieuwjaar toe!
    Liefs van Arie en Wieneke
    22-12-2006 13:30 uur

• 22 December 2006 - 13:32

Thea :

Lieve Hans en Elly
    Heel fijne Kerstdagen en een heel gezellige jaarwisseling aan de andere kant van de aardbol. Je zit nu onder ons en wij staan dus boven jullie (hahahah). Heerlijk genieten en blijf mailen.
    Groetjes van alle AGW mensen en vooral van Thea en Jan

• 22 December 2006 - 15:42

Nico & Nel:

Wij wensen jullie zinvolle en fijne kerstdagen toe en een goede tijd verder in Australië!!

• 24 December 2006 - 11:28

Monique:

chancharts,zijn jullie,profiteer maar lekker en tevens een heel gezond en vrolijk " 2007 "dit wensen wij,Dolf en Monique

• 24 December 2006 - 19:26

HannyAntonvProoijen:

Elly en Hans,

Wij wensen jullie goede Kerst en gezegend 2007!

Wij genieten van jullie reisverslagen. Fantastisch en werkelijk tegelijk!

Hanny en Anton

• 25 December 2006 - 08:56

Henk Smit:

Hallo Globe trotters. . In een mail van G+T. gelezen dat jullie daar zijn geariveerd en ook alweer per auto en tent vertrokken zijn .Jullie reis verhalen vinden wij geweldig en hopen op meer.
    Van uit Wijdewormer wensen we jullie een warme kerst en veel geluk voor 2007. Groeten Dina en Henk ..

• 25 December 2006 - 10:06

Jan En Coby:

Hans en Elly
    wij wensen julli en je dierbaren fijne kerstdagen,een gezonde en gelukkige 2007.

fijne rijs verder

• 28 December 2006 - 20:34

Piet Schermer:

Onze president denkt dat de kerstman uit de USA komt en alles wat daar vandaan komt haat hij en heeft de Venezuelanen aangeraden om de kerstman maar af te schaffen.het grote kinderfeest voor de Venezuelaantjes.de kerstboom moet ook weg,want dat is heidens.Wij hebben de kerstboom staan,want anders heb je niets om de pakjes onder te leggen van de kerstman.
    Wij wensen jullie een heel fijn en gezond 2007en nog veel plezier mer jullie zeer interessante reis.
    Groeten,Piet

• 29 December 2006 - 22:19

Maja En Gert-Jan:

Hallo Hans en Elly
    Wij wensen jullie een
    gezond 2007
    Wij liften met jullie mee
    Groetjes Maja en Gert-Jan

• 01 Januari 2007 - 20:33

Lilian En Maarten:

Lieve Elly en Hans,

Fijn om af en toe met jullie mee te kunnen kijken. Een heel gelukkig en gezond 2007 toegewenst,
    Groeten,
    Lilian en Maarten

• 03 Januari 2007 - 13:31

Richard En Dittie:

Genieten van jullie reisverhalen! We wensen jullie een goed en gezond 2007 met veel reizen, verhalen en terugblikken!
    Hartelijke groet van ons.

• 05 Januari 2007 - 13:13

Nel Petiet:

Ook wij wensen jullie een fijn nieuw jaar toe en een goede reis verder over de aardbol.
    Wij blijven jullie volgen
    Onno en Nel

• 06 Januari 2007 - 17:03

Piet Schermer:

Ik sta op het punt om naar Panama te vertrekken,maar wil Elly eerst nog even feliciteren met haar verjaardag op 9 januari.
    Zus,van harte en nog een heleboel jaren.Hans,gefeliciteerd met de verjaardag van je wederhelft.Nog een hele goede reis

• 06 Januari 2007 - 20:59

Gerda En Benno:

Hallo Elly en Hans.
    Allereerst onze beste wensen voor 2007,en een speciale wens voor jarige Elly.We genieten van de verhalen en reizen een beetje met jullie mee.
    Een fijne reis verder en we blijven je volgen.

groetjes Benno

• 07 Januari 2007 - 14:16

Louis En Joke.:

Een beetje laat maar het kon niet anders.wij wensen jully een gezond en gelukkig 2007,en nog een hele fyne vakantie,waar wij ook heerlijk van meegieten.
    Elly van harte gefeliciteerd met je verjaardag geniet er van want zo'n verjaardag krijg je denk ik nooit meer.
    groetjes van ons.