Tokyo!!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Tokyo!!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Tokyo!!!

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

13 December 2006 | Japan, Tokio

13 december,

Na een aantal mooie plaatsjes te hebben bezocht hebben we op doorreis naar Miyajima, eerst uitgebreid Hiroshima bezocht.
Hiroshima is de eerste stad ter wereld waar een atoombom is ontploft. Op 6 augustus 1945 om 8.15 uur ’s morgens.
Hiroshima is een nieuwe stad, want na de “bom” was er niets meer over. Op de plaats waar de bom is gevallen ontmoette we onze gids dhr. Mito. Hij is een geregistreerd slachtoffer van de bom en gepensioneerd leraar Engels. Hij wil ons gratis rondleiden. We nemen dat in dank aan en niet ten onrechte. Hij is een uistekende gids en leidt ons rond langs plaatsen die wij in zo’n korte tijd nooit gevonden zouden hebben. Het is een zeer emotionele tocht geworden. Vooral het bezoek aan het kraanvogelmonument. Hier worden nog dagelijks door scholieren nieuwe van papier gevouwen (origamie) kraanvogels gebracht, ter nagedachtenis aan een meisje dat is gestorven aan acute leukemie als gevolg van de straling. Het verhaal wil dat zij er van overtuigd was, dat als ze 10.000 kraanvogels had, ze beter zou worden. Dat verhaal is bekend geworden en zo begon een actie om kraanvogels te maken en op te sturen. Ze is overleden voordat er 10.000 kraanvogels waren, maar het is nu een symbool voor de vrede geworden en een protest tegen het bestaan van kernwapens.
De overige verhalen en herinneringen die we hebben gehoord en gezien maken duidelijk dat een protest tegen dergelijke en andere massavernietigingswapens een noodzaak blijft.

Miyajima.
Is een eilandje voor de kust van Hiroshima. Het heeft een prachtige natuur. Ook leven er wilde herten, die zo tam zijn dat ze door de straten van het stadje lopen en zich laten aanraken. De tijd dat wij er doorbrachten regende voortdurend, zodat wij ons bezig hebben gehouden met een bezoek van het museum en het aquarium.
Van Miyajima naar Hakone/Ohiradai een lange reis. Wel zes keer overstappen, zodat we aan het eind van de dag volkomen waren uitgeteld. In Miyajima ontmoette wij een jong stel dat de reis in omgekeerde richting had gemaakt en ook volkomen uitgeput waren. Ook hier een prachtig gebied in de buurt van de berg Fuji, maar door de regen en mist (zicht tussen de 100 en 150 meter) was de berg Fuji foetsie, dus hebben we van de beroemdste berg van Japan niets gezien.
Tokyo.
Van Hakone naar Tokyo. In de planning stond ook nog Nikko, maar dat hebben we afgezegd,omdat we hebben ervaren dat één overnachting na een dag reizen niet erg plezierig is. Dus één dag langer in Tokyo.
Tokyo is inderdaad een bijzondere stad. Geweldig groot en modern. Het reizen door Tokyo gaat geweldig met de metrolijnen. De eerste avond hebben we het elektronica winkelcentrum bezocht. Hier kan je je geen voorstelling van maken. Diverse straten met alleen maar elektronica winkels, waar alles, maar dan ook alles te koop is op het gebied van computers en elektronisch spelletjes en toepassingen. De tweede dag zijn we aan rondzwerven geweest en Tokio tower bezocht een imitatie Eiffeltoren. ’s Avonds naar het Kabuki theater waar we het laatste deel ( ¼ deel) zagen van een dagvoorstelling. Geweldig mooi de kostuums en de uitvoering, maar voor ons net lang genoeg. Als afscheid van Tokyo eindelijk een teppanyaki restaurant gevonden met geweldig uitzicht over Tokyo en een geweldige goochelkok.
En ja het is inderdaad zo dat overal in Japan de taxideur aan de linker achterkant automatisch open gaat.
Het volgende verhaal komt uit Australië.
Groetjes van Elly en Hans.

• 14 December 2006 - 08:13

Thea:

Indrukwekkend allemaal
    Wij blijven meegenieten.
    Prettige feestdagen in Australie en een gezond en gezellig 2007 in het verre buitenland.

• 15 December 2006 - 16:09

Nico & Nel:

Een geweldige ervaring, Hirosjima, zo lijkt ons.
    Een veilige en goede reis naar Australië toegewenst. Ontvang weer onze hartelijke groeten!!!

• 17 December 2006 - 21:51

Nel Petiet:

Jullie verhaal uit Japan is indrukwekkend.
    Het moet je af en toe wel duizelen al die indrukken. Neem maar genoeg rusttijd tussendoor. Ik hoop dat Elly het lopen goed vol kan houden. Elke keer kijken we uit naar jullie volgende brief. Fijn om het allemaal op afstand mee te maken.
    Groeten van Obnno en Nel

• 20 December 2006 - 13:13

Jandré Höweler:

Hierbij een Kerst-en nieuw-
    jaars groet vanuit de Probusclub. We volgen jullie met veel interesse.
    Goede reis en tot ziens.
    Jandré.

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.