Elly is haar dagboek kwijt en geen auto - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Elly is haar dagboek kwijt en geen auto - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Elly is haar dagboek kwijt en geen auto

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

08 Januari 2007 | Australië, Sydney

Elly is haar dagboek kwijt!
We kwamen aan in Australië en Elly wilde haar dagboek bijwerken. Geen dagboek meer!! Achtergelaten in het vliegtuig van Japan Airlines in de zak aan de stoel voor ons! Drie maanden dagelijkse verslaglegging van Elly zoek. Wat te doen? Bellen naar de service balie van Japan Air op Brisbane airport. Ja, daar hadden ze service voor verloren en gevonden voorwerpen. Een beschrijving van het voorwerp, even wachten en… nee er is niets gevonden. Kan het over het hoofd zijn gezien? Nee dat kan, niet het hele vliegtuig wordt grondig schoon gemaakt en alle stoelzakken worden leeg gemaakt? Weggegooid dan? Nee ook niet, want alles wat meer is dan een één stukje papier wordt bewaard. Wat nu? Bellen naar Japan, Narita airport en opnieuw hetzelfde rondje vragen, met gelijke antwoorden. Twee dagen later opnieuw vragen, misschien is het dan alsnog gevonden, tenslotte is het weekend. Opnieuw Japan airlines. Nee er is nog niets gevonden, maar probeer Qantas, want die beheren de grondservice. Qantas gebeld, weer niets gevonden en absoluut zeker dat als het is gevonden dan zouden ze het weten, want alles van die vlucht is op één plaats verzameld en er is geen paars schrift met spiraalband bij of iets dat er uit ziet als een dagboek.
Maar we geven de moed niet op we hebben inmiddels via internet “Holyday Cars” een auto gehuurd op de luchthaven. We gaan met de trein naar de luchthaven en gaan we persoonlijk even langs. Een vriendelijke en behulpzame man gaat zoeken en komt terug met de mededeling dat er echt niets is dat voldoet aan de door ons gegeven beschrijving. Dan maar de auto ophalen, wij op zoek naar de balie voor van de firma “Alamo rent a car Australia”, waar de auto zou klaar staan. Er zijn ongeveer zes autoverhuurbalies op Brisbane airport, maar geen Alamo. Naar de service balie. Zij hebben nog nooit gehoord van de firma Alamo en er staat ook niet een firma met die naam in het telefoonboek of de Gele Gids. Dan maar de 24 uurs service gebeld. Nee de juffrouw die we aan de telefoon krijgen verleend geen service en vindt het maar vreemd dat we om twee uur ’s nachts bellen. Dat er elders in de wereld andere tijden zijn gaat aan haar voorbij en ze vraagt of niet na 9 uur terug willen bellen want dan zijn er mensen aanwezig met verstand. Wat nu? Zijn we getild door een internet oplichter? Wat een pech, Elly haar dagboek kwijt en wij voor een flink bedrag het schip in. Inmiddels zijn er diverse instanties bezig met zoeken. Tot een reisbureau agent (inmiddels is de halve luchthaven op zoek voor ons) op het idee komt om toch maar het telefoonnummer van het niet bestaande bedrijf te bellen. Dat blijkt Europcars te zijn, één van de balies. Zij reageren verbaasd, maar omdat de balies al gesloten zijn sturen ze toch iemand, die gaat proberen het probleem op te lossen. En dat gebeurt ook, na twee uur zoeken hebben we eindelijk onze auto. Dat mijn geboortedatum verkeerd is en de inleverplaats van de auto ook niet klopt zijn bijzaken. De betaling was in orde, alleen was alles wat amateuristisch geregeld. Een goede leer, het is veel eenvoudiger en goedkoper om zelf aan een balie op de luchthaven of elders een auto te huren dan via internet. Terug bij Toon en Gerda blijkt dat inmiddels ook Elly haar dagboek is teruggevonden!! Het was toch een geluksdag en omdat we besloten hadden met de tent van Toon en Gerda een paar dagen te gaan kamperen (we moeten toch langzaam afkicken van het op de grond leven in Japan). Gaan we weer langs bij de luchthaven om het dagboek op te halen. Hoera!

Kerst en Nieuwjaar.
Wel iets anders dan in ons land. Er wordt gedroomd van een witte kerst bij een temperatuur tussen 25 en 30 graden (volgens het liedje dat je dagelijks hoort). Verder zie je in de winkelcentra dik aangeklede kerstmannen die Ho, Ho, Ho, Ho, roepen en natuurlijk overal nagemaakte kerstbomen. ’s Avonds zijn er tochten langs de diverse, overdadig met lichtjes versierde, huizen die meedoen aan de wedstrijd voor de mooiste kerstversiering.
Het kerstfeest zelf vieren we bij de familie van Toon en Gerda, met alle kinderen en kleinkinderen. Dat is op zich een heel gezellige gebeurtenis. De kinderen gaan in het zwembad totdat de pakjes worden uitgedeeld. Binnen onder de kerstboom, zoals de traditie dat wil.
Tussen Kerst en Nieuwjaar gaan we opnieuw kamperen, maar nu naar een kampeerterrein in het binnenland, waar we 5 jaar geleden ook zijn geweest. Het is vlak naast een groot Nationaal park en er leven nog allerlei dieren op- en rond het kampeerterrein.
Oud en Nieuw vieren we met een folkloristische Schotse dansgroep. Ook een hele ervaring want er moeten, vlak voor het nieuwe jaar, eerst nog wat oude Schotse kwade geesten worden verjaagd met veel lawaai. Voor ons ook weer iets nieuws en vooral dat ze met de Schotten mee zijn geëmigreerd is toch wel bijzonder.
Onze verdere kampeerervaringen en flora en fauna laten we zien aan de hand van foto’s.

• 08 Januari 2007 - 11:51

Nico & Nel:

Wij wensen jullie een gezegend en fijn 2007 toe!
    Hier is het te warm voor de tijd van het jaar (10 graden) en veel regen.
    Geniet maar lekker van het weer en de omstandigheden bij jullie!

• 08 Januari 2007 - 12:22

Monique:

Lieve Elly een heel gelukkige verjaardag,dikke knuffels van mij en Dolf , fijn dat je dagboek gevonden is,geef maar een van de zoentjes aan Hans Monique

• 08 Januari 2007 - 16:59

Klaas:

Gelukkig zijn jullie reisprobleempjes inmiddels weer opgelost. Lastig, als je dingen kwijt bent en je moet gaan twijfelen aan Internetreserveringen! Uiteindelijk alles toch weer OK. Dan kunnen jullie nu ook onbezorgd de verjaardag van Elly vieren! Gefeliciteerd!En nog een mooi 2007!

• 09 Januari 2007 - 09:21

Dina En Henk:

Lieve Elly en Hans.
    Vandaag een grote dag , van harte gefekiciteerd van uit de Wijdewormer en nog vele reislustige jaren.
    Wij zullen er straks een borrel op nemen .Hartelijke groeten Dina en Henk .

• 09 Januari 2007 - 17:59

Nico & Nel:

Dag jarige Elly!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Wij hopen dat deze dag een goede start zal zijn van weer een boeiend levensjaar!

• 09 Januari 2007 - 18:48

Remke En Robert:

Lieve Elly, VAN HARTE GEFELICITEERD !! Een hele fijne dag en voor jullie allebei de beste wensen voor 2007 ! Kus

• 09 Januari 2007 - 20:49

Onno En Nel Petiet:

9 -1-07
    Lieve Elly, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Je brengt die ver van hier door. We wensen jullie een prettige dag en goed reis verder uiteraard
    Groeten van Onno en Nel

• 10 Januari 2007 - 10:27

Thea :

Lieve Hans en Elly
    Allereerst de beste wensen voor 2007 in het verre australie. Nog een aantal maanden en dan zijn jullie weer terug (hahaha). Met ons gaat het ook goed.
    Veel plezier nog en gelukkig is alles weer in orde gekomen met het dagboek. En van harte gefeliciteerd met je verjaardag Elly.
    Groetjes van ons.

• 10 Januari 2007 - 13:47

Mariska:

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, en Elly ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! (Dat lees ik toevallig in de reacties van de anderen).
    Ik blijf jullie nog steeds volgen hoor, en ik ben blij te lezen dat alle probleempjes weer opgelost zijn en jullie verder kunnen gaan met genieten.
    Onze volgende reis is ook al geboekt, in juni vertrekken wij voor een trip met de Transsiberië Express! Eindigen we weer in China.
    Veel plezier en blijf genieten he!

groetjes,
    Mariska

• 11 Januari 2007 - 14:36

Martijn:

gefeliciteerd met je verjaardag. wel een beetje laat maar gefelicteerd. en veel plezier met het oppasen van mex en sam.
    xx. en een verjaardags knuffel martijn.

• 12 Januari 2007 - 14:12

Ap En Olga:

We wensen jullie nog een gelukkige reis verder in 2007 toe. Fijn dat alles weer op zijn pootjes terecht is gekomen. Maar als je niets beleeft,heb je ook niets te vertellen, nietwaar?.(vroeger als je thuis kwam en nu op het web)Groetjes, A en O.

• 15 Januari 2007 - 20:16

Niels:

Hoi zoals je ziet ben ik nu ook op de rest van de wereld aangesloten ik heb internet en het werkt veel sucses

• 16 Januari 2007 - 19:31

Jordy:

Haaaaaaaaaaalooooooooo hoestie is t nog steeds leuk??? mooie foto's en alles

groetjes
    Jordy

• 16 Januari 2007 - 19:35

Sandra Van Zelst:

heeyy is het daarzo een beetje gezellig???¿¿ mooie foto's en nog veel plezier en de landen waar je nog naar toe moet gaan doei doei kus sandra van zelst