Trouwfeest en ontvangst bij de Maharaja - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Trouwfeest en ontvangst bij de Maharaja - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Trouwfeest en ontvangst bij de Maharaja

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

12 Februari 2011 | India, New Delhi

We zijn er weer. Even een vertraging in verband met een dagje diaree. Maar we zijn weer helmaal opgeknapt. Met Elly gaat zoals altijd prima, zelfs haar buikklachten zijn minder.
Nu eerst het verhaal over dhet rouwfeest. Nu dat is een gebeurtenis op zich het duurt drie dagen Met veel trommels en heel veel gasten> er waren 250 gasten. Met natuurlijk de nodige versieringen feestgedruis en eetpartijen met heel veel lekkere hapjes. Wij waren ook uitgenodigd. maar we hebben niet alles tot diep in de nacht meegemaakt. Er was live muziek van een India's orkestje en er weerd veel gedanst. De bruidegom wordt opgehaald in een versierde koets met een lokaal orkest met veel trommels er voor. Onderweg naar de straat (een doorgaande weg) wordt vuurwerkafgestoken en op de weg wordt dan gedanst. De weg is dan vrijwel niet meer toegangkelijk voor verkeer, maar nie,mand die zich daaraan stoort.
Dit duurt een paar uur zodat wij intussen wat hapjes konden veroreberen. Daarna is er een trouwceremonie in een zaal met alleen familie. Daarna volgden weer diverse rituelen, die wij op een gegeven moment maar gelaten hebben voor wat het was. We moesten de volgende ochtend weer bijtijds op, want we hadden een afspraak met de Maharaja (=koning) van Puri. Dit op verzoek van Paul van Oyen in verband met zijn studie naar het verblijf van Jezus in India en wel speciaal in Puri. De Maharaja is een autoriteit op het gebied van geschiedenis en was zeer bereid om ons te ontvangen. De ontvangst was zeer vriendelijk en belangstellend. We werden eerst ontvangen in zijn kantoor maar werden even later door een bediende naar zijn prive vertrekken gebracht. Hier kregen we cocosmelk te drinken (prasad van de Jagarnat tempel) en hadden wij een vrij lang gesprek over het onderwerp Issa ofwel Jezus. Hij bleek zeer goed op de hoogte en wist veel details hierover te vertellen. Paul zal hier blij mee zijn. Na de ontvangst gingen we naar de Matha om voor de school ook schriften pennen en potloden te brengen. Ook hier was men blij met deze spullen en keerden we terug met een voldaan gevoel.
Een dag later was ik ziek, maar dat is weer over. tot de volgende ronde. Elly en Hans

• 13 Februari 2011 - 11:45

Nico & Nel:

Weer fantastisch om mee te maken denken wij. Gisteren de verjaardag van onze gezamenlijke kleinzoon Martijn gevierd in Edam. We hebben de honneurs voor jullie waargenomen. Jullie werden wel gemist (weer een kadootje minder).
    We volgen jullie verder op de voet.
    Tot de volgende avonturen!

• 14 Februari 2011 - 11:00

Ap En Olga:

Hoi,
    Sprookjesachtig trouwfeest maar waar was de bruid??
    Verder een fijne laatste week.
    Groetjes Ap en Olga

• 16 Februari 2011 - 20:15

Ursula:

Wat 'n belevenissen weer Elly en Hans!
    Leuk en gezellig om te lezen.
    Groetjes, Ursula.

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.