Weer naar India - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Weer naar India - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Weer naar India

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

27 Januari 2011 | India, New Delhi

We gaan weer op reis, de koffers zijn gepakt. We gaan deze keer niet al te lang weg, maar wel weer ver, buiten Europa. Deze keer is de reis naar India, het land waar we met onze wereldreis 4½ jaar geleden begonnen. Toen was het een volkomen nieuwe ervaring voor ons, maar nu is het meer een terugzien. We gaan geen rondreis maken maar blijven op één plek in Puri. Dat was onze op één na laatste stop in India tijdens onze vorige reis. We bezochten toen de Mahasamstanam (school) van de Shankarâcharia van het Oosten. We waren daar maar kort en mijn wens is daar nog een keer heen te gaan, maar dan langer, om wat meer te horen over het leven en de leer van Shankara en de Advaita Vedanta filosofie. Puri is gelegen in de staat Orissa aan de Oostkust van India aan de golf van Bengalen, hemelsbreed ongeveer 400 km ten Zuidwesten van Kolkota (Calcutta). We vliegen via Londen naar New Delhi en vandaar naar Bhubanesvar. We worden vanuit het ressort opgehaald. De afstand is ongeveer 70 km naar Puri en het laatste stukje duurt ongeveer 1½ uur. Dat komt overeen met onze ervaringen dat de gemiddelde snelheid over de Indiase wegen wat lager is dan bij ons.
We verblijven in een ressort van onze timesharing organisatie RCI, waarvan we afgelopen jaar een ressort hadden op Lanzarote met Hedwig, Jordy en Martijn.
We hebben in Puri een aantal unieke mogelijkheden. Omdat we daar de vorige keer zijn geweest hebben we weer contact opgenomen met de school (wij zouden het ook een ashram kunnen noemen, maar dat is toch weer iets anders) en hebben we een begeleider toegewezen gekregen, Shri Dhananjay Shastri Vaidya (National President to the Institution Of Jagadguru Shankarâcharya Mahasamsthanam), die ons zal rondleiden en wegwijs maken. In het ressort waar we naar toe gaan is ook een Ayur Veda gezondheidsinstituut gevestigd. We hebben bedacht dat dat misschien een goede gelegenheid is om Elly een kuurtje te laten ondergaan tegen haar chronische buikklachten. Ik heb dan mooi de gelegenheid om lessen te volgen in de Mahasamstanam. Maar we zullen natuurlijk wel gezamenlijk met Shri Dhananjay Shastri Vaidya excursies maken en tempels en andere bezienswaardigheden bezoeken.
Dit alvast vooraf, ik hoop voldoende tijd en gelegenheid (en zin) te hebben om de geïnteresseerden op de hoogte te houden en er dan ook nog wat plaatjes bij te doen. In ieder geval zijn de weersverwachtingen voor ons vakantiegebied gunstig: onbewolkt met een temperatuur tussen 26 en 27 graden. http://www.yr.no/place/India/Orissa/Puri/long.html
We zitten op loopafstand van het strand, dus ook daar zullen we zeker een paar keer naar toe gaan.
Tot het volgende bericht van
Elly en Hans, nu naar India
¬

• 27 Januari 2011 - 16:31

Nico & Nel:

Jullie gaan er weer voor! Een boeiende en zinvolle reis toegewenst. Graag horen wij ook wat het meest aangesproken heeft van de lessen over de Advaita Vedanta.
    Groeten van Nico & Nel.

• 27 Januari 2011 - 22:34

Mariska:

lekker vooruitzicht hoor, om vanuit deze Hollandse kou en hectiek de Indiase hitte en bezinning in te gaan... vooral ook het lekkere eten mmmmmm.
    nou ik zal wel watertandend en lichtelijk benijdend de verslagen volgen.... geniet er van en let op elkaar en vooral jezelf. goede reis samen.

• 28 Januari 2011 - 23:48

Dorine En Nigel:

Dag Elly en Hans,

Wat een interessante reis gaan jullie weer maken! Wij kijken uit naar jullie verhalen en wensen jullie een hele mooie tijd toe.

veel liefs van Nigel en Dorine

• 30 Januari 2011 - 11:36

Gerda Mirck:

Jullie begin verslag gelezen en ga jullie helemaal volgen want dit vind ik erg interessant om jullie belevingen te lezen .Nog een goede( laatste stukje ) reis naar jullie eindbestemming.
    Groetjes Gerda.

• 01 Februari 2011 - 13:10

Wieneke En Arie:

Elly & Hans,
    Wij wensen jullie een goede reis en we hopen dat jullie intens genieten van ieder moment!
    Liefs Wieneke & Arie
    01-02-2011

• 08 Februari 2011 - 18:46

Philip:

Klinkt goed tot zo ver. Een mooi terugzien met een exotisch land. Ik denk dat jullie een van de weinigen zijn die naar naar India gaan om iets te doen aan buikklachten in plaats van ze op te lopen! Ondertussen missen we jullie maar mooi op de molen. Nog heel veel plezier en hartelijke groeten. Blijf ze schrijven, die leuke stukjes!!

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.