Voorbereiding, Visa voor India. - Reisverslag uit Koog aan de Zaan, Nederland van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Voorbereiding, Visa voor India. - Reisverslag uit Koog aan de Zaan, Nederland van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Voorbereiding, Visa voor India.

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

16 September 2006 | Nederland, Koog aan de Zaan

25 augustus 2006
Visa India

Vandaag zijn we naar Den Haag voor een visum naar India. Je moet daarvoor persoonlijk naar de ambassade. Van te voren hebben we een invulformulier ingevuld en gedownload van internet. Om Den Haag in te komen is een hele puzzel. De Koningskade is afgesloten en moet er worden omgereden één grote file. In plaats van 45 minuten doen we er vijf kwartier over en zijn ongeveer om tegen half elf bij de ambassade.
De ambassade is gelegen in een rustige buurt met diverse ambassades achter het vredespaleis. Gelukkig hebben we GPS en de “juffrouw” leidt ons geduldig door allerlei straatje naar het juiste adres.
Via een groot hek ga je een trap af en kom je bij een kleine deur naar het souterrain van de ambassade. Via een klein gangetje met links een loket (only for pasportholders of citycens of India) kom je bij drie loketten die weer haaks staan op het eerste loketje. Hier kan het druk zijn hebben we begrepen, maar nu is het vrij rustig. We moeten een nummertje trekken zoals bij de slager. Nr. 59 en op de klok staat 54, dus dat valt mee. Er zijn diverse Indiagangers aanwezig. Sommige moeten nog het aanvraagformulier invullen In de wachtruimte rechts staat een grote tafel met zwarte plastic kuipstoeltjes. Het is een echte souterrainruimte met een laag plafond en kleine ramen. Wanneer het druk is zal het er behoorlijk onaangenaam benauwd zijn. We zijn al snel aan de beurt en de formulieren worden met de twee pasfoto’s aan de papoorten vastgeniet. “Honderd Euro please, only case”. Daar hebben we niet op gerekend, dus krijgen we het hele handeltje weer terug. De Indiase dame achter het loket legt ons keurig uit waar een bank is met pinautomaat, 10 minuten lopen tegenover het vredespaleis. Na het pinnen van honderd euro kunnen we direct geholpen worden en hoeven we niet te wachten. We kunnen de visa ophalen tussen 15.30 en 16.00 uur, dus hebben we een hele dag de tijd om door te brengen in Den Haag. We hebben besloten onze museumkaart te gebruiken en naar het Mauritshuis te gaan. Het is een mooi museum met een rijke collectie, maar na twee uur is het toch erg vermoeiend en gaan we wat eten.
We zijn om 15.15 uur weer terug bij de ambassade, maar nu is het heel druk. Er staat een grote rij wachtende in de wachtruimte. De uitgifte van de paspoorten is al begonnen en gaat redelijk snel. Na 15 minuten staan we al weer buiten en kunnen we weer naar huis.

• 19 September 2006 - 09:11

Arie&Wieneke:

Dag Hans en Elly!

Jullie moeten er wel iets voor doen om op reis te kunnen!
    Maar deze reis is niet te vergelijken met een weekje oxerkamp.
    Dit was tevens een dagje uit voor jullie!
    Nog twee weken en het is zover dan gaat dat avontuur werkelijk beginnen!
    We hopen dat jullie in goede gezondheid de reis zullen volbrengen en we zijn benieuwd naar de reis verslagen?
    Van Harte Gegroet,
    Arie&Wieneke
    19-09-2006 11:10 uur

• 27 September 2006 - 19:19

Corrie Kievith:

Hans, zoals je ziet heb ik verbinding gekregen met jullie website. Het ziet er prachtig uit. Bij deze nogmaals een hele goede reis toegewenst. Nog bedankt voor de uitleg vanmorgen betreffende het rare geheimzinnige stokje!
    Hartelijke groet ook namens Kees, Laura en Justin,
    Corrie Kievith

• 28 September 2006 - 00:13

Piet Schermer:

De gevraagde gegevens over vliegen in Venezuela en van Ven.naar Curacao v.v heb ik naar jullie E-mail adres"vugt118@zonnet.nl gestuurd.
    Wij wensen jullie een hele goede reis en zullen jullie op de voet volgen.

Piet.

• 29 September 2006 - 12:51

Albert En Hilde:

Zoals je ziet is het gelukt om ons aan te melden.

We wensen jullie een heeeeelee fijne vakantie toe.

• 29 September 2006 - 15:48

PvO:

Hans,
    Je ziet er niet uit op die rare foto.
    Desalniettemin heel veel heil en zegen toegwenst op deze wereldreis!
    Dit is een reis van jullie dromen.
    Geniet ervan!

Carin en Paul
    (en Madelon)

• 02 Oktober 2006 - 18:52

Dina En Henk Smit:

Elly en Hans even op de valreep , wij
    wensen jullie een heel goede reis en veel plezier .
    Jullie palmen zijn al aardig bij ons thuis en hebben nog niet een keer naar jullie gevraagd .
    Groeten Dina en Henk.

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.