Mooie excursies - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Mooie excursies - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Mooie excursies

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

17 Februari 2011 | India, New Delhi

We hebben een aantal min of meer zakelijke en hobby activiteiten achter de rug en zijn nu bezig met excursies en ontspanning. We hebben een bezoek gebracht aan het grootste zoutmeer van Azie. Je kunt daar als je geluk hebt ook dolfijnen zien. We gaan er heen met auto en chauffeur en er wordt een boot voor ons gehuurd. Geweldig leuk, een buiteboordmoter aan een lange schroefas. Eerst bij de crazy crabs, drie heen en weerdansende krabben in een pannetje. Ook werd ons gedemostreerd hoe ze parels uit een soort mosselschelp halen. Ik vroeg mij al af hoe dan kon, maar de vissers verzekerden ons dat ze ook in deze schelpen groeien. Je kunt dan verse parels kopen.We waren al gewaarschuwd, dus dat deden we niet. De paresl werde dan ook steeds goedkoper en tot slot konden we er een mee krijgen voor 10 roepies (16 cent), dat hebben we dan maar gedaan. Later hebben we ons door lokale mensen laten uitleggen hoe ze dat doen. Een dag van te voren laten ze een aantal schelpen opengaan, en stoppen er dan kunstparels in. De schelpen gaan weer dicht en als er toeristen zijn demonstreren ze hoe de parel uit de mossel gedrukt wordt. Een heel leuke truc. Vrijwel alle toeristen zijn mensen uit India en die geloven er grif in.Verder met de boot het meer over tot we bij een plaats komen waar dolfijnen zijn. En ja we hebben geluk er zij een aantal dolfijnen die bezadigd rondzwemmen en geregeld boven water komen om lucht te happen. Het zijn dolfijnen met een stompe snuit en een bruinrode kleur. Het is een leuke tocht. Op de terugweg bezoeken we een pottenbakkerij. Voer voor arbeidshygienisten. De oven staat in een donkere hut en wordt gestookt met takkenbossen. De potten verblijven er 10 dagen en dan wordt de oven afgebroken. De pottenbakkers doen hun werk met het hele gezin zittend op de grond in de buitenlucht en binnen is de draaischijf die op gang wordt gebracht met een stok.
Een paar dagen eerder brachten we een bezoek aan een meesterschilder die ook een aantal leerlingen opleidt.
Ze maken prachtig werk op traditionele wijze met uiterste precisie. Fascinerend om te zien. We hebben een uitstekend gesprek over allerlei zaken die te maken hebben met de diverse voorstellingen uit de Mahabharata.
Gisteren naar het safari-park voor de witte tijgers. Het park is opgericht 1960 en zindsdien is de tijgerpopulatie gegroeid tot 91 tijgers. We hebben in het "wild" twee tijgers gezien. Verder was er een dierentuin met de gebruikelijke wilde dieren zoals krokodillen, leeuwen, zwarte beren apen enz. Onderweg hebben we lekker gegeten en weer eens een glas wijn gedronken.
Vandaag 17 februari vertrekken we met de nachttrein naar Raipur. Met behulp van de Maharadja weten we waar Shankaracharia is en hebben we een uitnodiging om daar twee dagen te verblijven om hem te ontmoeten en te spreken. We zijn zo is ons verzekerd zeerr welkom ewe worden opgehaald van het station en krijgen daar ook een kamer om te overnachten. We zijn benieuwd hoe alles verloopt en houden jullie in het volgende bericht weer op de hoogte.

• 17 Februari 2011 - 10:06

Wieneke En Arie:

Dag Elly en Hans,

Om een voorstelling te maken hoe jullie deze reis ervaren moet je daar geweest zijn. Het reisverslag wat jullie aan ons meegeven is een genot om te lezen. In de korte tijd dat jullie daar verblijven geven jullie in ieder geval een levendig beeld van een heel andere cultuur. Volgens ons een rijke ervaring voor jullie en we zijn blij dat jullie daarvan genieten. Wij wensen jullie veel geluk en gezondheid toe!

Liefs Wieneke en Arie

• 17 Februari 2011 - 11:13

Nico & Nel:

Weer genoten van jullie kleurrijke en boeiende avonturen. Elke dag is volgens ons anders en bijzonder voor jullie. Onze hartelijke groeten vergezellen jullie!

• 17 Februari 2011 - 13:11

Klaas:

Jullie verblijven in een wondere wereld!

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.