Puri en diverse wetenswaardigheden - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Puri en diverse wetenswaardigheden - Reisverslag uit New Delhi, India van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Puri en diverse wetenswaardigheden

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

07 Februari 2011 | India, New Delhi

Zoals verteld hebben we de Math (dat is een soort kloosterschool Nico) bezocht. Maar we hebben wel wat informatie gekregen waar we naar zochten. Maar het vervolg is dat we eerst een excursie hebben gemaakt naar Kornak, naar de tempel van de zonnegod Surja=zon. We hadden een prima gids die ons veel interessante details liet zien en veel kon vertellen over de achtergronden. We doen het zo, dat we eerst een dag activiteiten doen en dan weer een dag rust aan het zwembad. Van de week zijn voor de tweede keer naar Puri gegaan. Elly moest een echografie laten maken van haar buik. Dat gebeurde in een prive kliniekje en werd zeer proffessioneel uitgevoerd. De uitslag was gunstig, maar er is wel een vergrote lever. Daar gaat onze "huisdokter"iets aan doen. Daarna zijn we de stad weer ingegaan en hebben de Jaganath tempel bekeken aan de buitenkant. We mogen er niet in omdat we geen Hindoe zijn. Toen ik vroeg hoe ze wisten, was het antwoord omdat we wit zijn. Leuk om ook eens gediscrimineerd te worden, maar we hebben er verder geen last van. We hebben daarna ook wat schriften gekocht voor het buitlucht schooltje. Daar zijn we vandaag geweest. Het was een hele gebeurtenis. De twee juffen waren heel blij met de pennen, potloden, kkleurpotloden, vouwblaadjes enz.. Elly was meteen weer JUF en ging voordoen hoe alles werkte en heeft de kinderen meteen een Nederlands kinderliedje geleerd (hoofd, schouder, knie en teen) dat door alle kinderen met opperste enthousiasme werd meegedaan. Als afscheid kwamen alle kinderen weer onze voeten aanraken en werd een dankgebed gezongen door een van de leerlingentjes.
Heel ontroerend allemaal. Nu zijn we weer terug op onze plek en zijn we uitgenodigd om een groot huwelijksfeest bij te wonen. Dat duurt drie dagen. We zullen wat foto's maken. De foto's komen er morgen bij, want we hebben te weinig tijd om ze nu over te zetten, dus even afwachten allemaal.

AANVULLING
Zoals beloofd hier de aanvulling met de foto's. Het trouwfeest is nog niet afgelopen, dus hebben we vanavond weer feest. De foto's zijn van gisteravond plus de foto's van het dorpje en de openluchtschool.

• 07 Februari 2011 - 16:28

Lilian:

Dag Hans en Elly,
    Leuk om een beetje met jullie mee te kunnen kijken en lezen. Hoop dat de behandeling aanslaat Elly. Heel bijzonder dat jullie een bruiloft mogen meemaken. Ben benieuwd naar de foto's en de ervaringen.
    Alle goeds, Lilian

• 07 Februari 2011 - 16:46

Nico & Nel:

Geweldig moet dat zijn al deze ervaringen. Dank voor de toelichting Hans. We zijn ook heel benieuwd naar het helingsproces van juf Elly! Die komt zeker als herboren terug. Een fijne en boeiende tijd verder. Onze groeten vergezellen jullie!

• 07 Februari 2011 - 20:31

Ursula:

Wat leuk allemaal Elly en Hans!
    Geweldig, ook dat dit allemaal mogelijk is met zo'n weblog.
    Gaat 't goed met je Elly ondanks problemen met je lever?
    Heel veel plezier nog,
    liefs, Ursula.

• 08 Februari 2011 - 20:58

Gerda:

Wat leuk om je in de openluchtschool te zien met de kinderen en met al de spullen die jullie voor hun mee hebben gebracht .
    Het zal fijn zijn om te zien hoe blij ze er mee zijn .
    Geniet er van .
    Groetjes , Gerda .

• 09 Februari 2011 - 08:44

Nel Petiet:

Leuk om contact met de kinderen op het schooltje te hebben . Inderdaad spreekt een liedje met bewegingen altijd aan. Kinderen kunnen zo enthousiast zijn. Groeten van Onno en Nel en een mooie reis gewenst verder.

• 09 Februari 2011 - 10:20

Dinet:

Leuk om jullie op deze manier te volgen. Fijne tijd en geniet ervan.Groetjes uit een lenteachtig IJsselstein.

• 09 Februari 2011 - 13:48

Ap En Olga:

Hoofd, schouder ,knie en teen hoe zeg je dat in het hindoe?
    Hebben ze dat jullie ook geleerd?
    Erg leuk allemaal en mooie foto's!
    Fijne vakantie verder . Groetjes vanuit een zonnig maar koud
    Nw Vennep, Ap en Olga

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.