Eerste dagen in Florida. - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Florida. - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Elly en Hans Vugt - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Florida.

Door: Elly en Hans

Blijf op de hoogte en volg Elly en Hans

20 Januari 2008 | Verenigde Staten, Florida

We hebben een beetje pech, want het is koud voor de tijd van het jaar. De temperatuur overdag is rond de 15 tot 18 graden, met een koude noordenwind.

Na aankomst op het vliegveld, precies op tijd volgens schema, om 17.45 uur, konden wij om 19.15 onze koffers van de lopende band pakken. Onze chauffeur stond al klaar met onze naam keurig uitgeprint op een A4tje.

De tocht langs de douane en overige controle nam ook nog al wat tijd in beslag. Iedereen moet namelijk een vingerafdruk van de twee wijsvingers en een gezichtsscan laten maken.
Bij ons lukte dat maar matig volgens de beambte omdat onze vingers te droog waren. Waarschijnlijk waren we niet genoeg gestrest.

Na de ontvangst van de koffers vroeg de chauffeur of wel eens in een Hummer hadden gereden. “Nee” zeiden we. Hij vertelde dat hij een vrij grote Hummer had van ongeveer 14 meter lang, nou dat was ook zo (zie foto). Het is een zeer special model en er kunnen 25 mensen in, maar voor ons dus, wij tweeën. Een ongelooflijk grote auto met een twee bars en allerlei fancy verlichting van binnen.

We zijn ondergebracht in het Holiday Inn, een normaal luxe hotel. Van hier uit gaan we diverse tochten maken. Maar eerst hebben we een presentatie over de voordelen van het kopen van een appartement in dit resort, met timesharing. De aanbiedingen worden naar gelang we minder interesse tonen steeds aantrekkelijker, ook al vanwege de lage dollarkoers. We nemen in ieder geval nog geen beslissing. En wat we beslissen…..???? Inmiddels kunnen we nu wel gebruik maken van een royaal tweekamer appartement.

De volgende dag maken we een tocht naar Daytonabeach. We merken dat we wel verwend zijn met onze ervaringen aan de Gold Coast in Australië. Daytona is veel minder aantrekkelijk, met smalle stranden en minder gezellig aangekleed. De natuur langs de kust is wel mooi, maar heel vlak, het is een groot schiereiland met veel moerassen.

Ons volgende bezoek is het Kennedy Space Center. Daarover de volgende keer.

• 20 Januari 2008 - 16:06

Herman En Tjitske:

Voor het weer hoef je dus niet naar Florida te gaan, maar hopelijk wordt dat ook nog wat beter. Zijn benieuwd of jullie met een appartement thuis komen. Lijkt me een leuke lokatie voor een VJB-reunie!

Groetjes, Herman en Tjitske

• 20 Januari 2008 - 16:45

Richard En Dittie:

Als je in zo'n slee rijdt wat voor appartement hebben ze dan voor jullie in gedachten? Jammer dat het zo koud is daar. Nog veel plezier daar en koop je toch wat dan willen we het wel een keer huren.
    Dag, Richard en Dittie

• 20 Januari 2008 - 20:37

Jan Spronkers:

Tjonge dat is nog ens wat anders dan mijn 2cv...
    Jammer dar het weer wat tegenvalt. Hier is het trouwens ook niet alles, ik zou graag met jullie ruilen...

Veel plezier nog he?

Groet,

Jan

• 21 Januari 2008 - 07:47

Ans Snijders:

Geweldig HAns en Elly,
    We wensen jullie heel veel plezier (lukt vast wel) en tot ziens

Elly en Hans

Elly en Hans van Vugt zijn met pensioen en hebben na een vakantie met de caravan naar Frankrijk en Italië, een wereldreis gemaakt. Tijdens de de reis zijn de volgende landen bezocht: Nederland>India>China>Japan>Australië> Chili>Venezuela>Curacao>Nederland. Inmiddels zijn we weer terug, maaar we laten voorlopig de weblog intact, als mogelijke informatiebron voor andere reizigers. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk als onze financiën het toelaten op reis te gaan binnen en buiten Europa.